Jste činným andělem?

Ano, navzodry tomu, že mi tenhle post už nějakou dobu zraje ve složce, k jeho dnešnímu publikování mě nakopla Růžová Panda via @Michelle_LSKT . Takže podobnost není zdánlivá, týká se podobného tématu, i když z trochu jiné strany. Toliko patřičná citace.

Moje oblíbená činnost na dětských táborech, nad nimiž jsem se tady rozplývala dříve, není jen práce s dětmi. Ono se někdy krásně kouzlí i s dospělými a člověk se toho spoustu naučí.

Hráli jsme letos v létě mezi dospělými vedoucími na táboře takovou hru. Na anděla. Byla velmi jednoduchá. Každý si na začátku (je nás asi 30) vylosoval jméno někoho, komu měl po zbytek pobytu dělat anděla. Ve výsledku dělal anděla každý a zároveň byl někomu jinému andělským objektem. Co to znamená? Jednoduše, to záleží na každém. Být dobrým andělem, ale tak, aby to objekt nepoznal. Tajně, jak už andělé bývají. Dělat laskavosti, radosti, zanechávat dárky, drobné pomoci, potěšení. Nic velkého. Pěkný nápad, milá hra.

Jenže. Nastala zajímavá situace.

Třetina letního pobytu byla pryč a já jsem kolem sebe čím dál víc slýchávala nářky většiny, že zrovna ten JEJICH anděl je nečinný (málo kreativní, nikoho nemají, zapomněl na ně apod.) Variací na stížnosti bylo hodně. A když jsem se zeptala: „A ty už jsi začal být andělem?“, odpovědi byly vtipně shodné: „Ještě ne, já nevím jak, nemám kdy, nic mě nenapadá…“ Bla bla.

V tom mi to došlo. To je kámen úrazu.

Ono totiž, když jeden začal, dotyčná „oběť“ byla tak potěšena, že hned chtěla stejnou radost způsobit taky a začala být činným andělem. A tak se kola roztočila. Najednou bylo radosti a kreativity všude dost. Tajné dárky, bonbóny na polštářích, odnesený talíř od oběda, podaný sešit,origami, zavázané boty, přinesné pití, spočítané výsledky, dopisy… A v tom je ten fór.

Většina z nás prostě čeká, co od života (od druhých) dostane a teprve pak to chce splácet. Ale co kdybychom prostě jednou začali být činným andělem jako první? Aby život splácel nám a ne my jemu? Ona se pak ta kola těch drobných radostí roztočí a podle všech zákonů fyziky se nám dostanou zpátky. Dřív nebo později. Ta radost, kterou způsobíte zapříčiní, že jiný bude chtít podobnou radost udělat taky. Uvidíte.

Tak na co čekáme?

Napsat komentář